Μπάσκετ
Η καλαθοσφαίριση ή μπάσκετ. Είναι ένα ομαδικό άθλημα. Εμπνευστής και δημιουργός του ήταν ο Καναδός, καθηγητής φυσικής αγωγής Τζέιμς Νάισμιθ. Ιδρύθηκε το 1891.
Παίζεται με δύο ομάδες των πέντε ατόμων. Οι παίκτες επιτρέπεται να ακουμπήσουν την μπάλα μόνο με τα χέρια. Σκοπός των ομάδων είναι να βάλουν με [σουτ] την μπάλα μέσα από το καλάθι όσο το δυνατόν περισσότερες φορές στα 40 λεπτά του αγώνα. Η ομάδα που θα πετύχει περισσότερους πόντους είναι η νικήτρια. Εάν ο αγώνας λήξει ισόπαλος, οι δύο ομάδες συνεχίζουν σε πεντάλεπτη παράταση. Κάθε ομάδα έχει 5 παίκτες ανά πάσα στιγμή μέσα στο γήπεδο, ενώ κατά τη διάρκεια ενός αγώνα μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλους 7 παίκτες (που βρίσκονται στον πάγκο). Ο συνολικός χρόνος της επίθεσης μιας ομάδας είναι 24 δευτερόλεπτα, ενώ για να περάσει μια ομάδα την μπάλα από το μισό γήπεδο έχει μόνο 8 δευτερόλεπτα. Δεν επιτρέπεται να τρέχει κάποιος κρατώντας την μπάλα (βήματα): πρέπει ή να κάνει συγχρόνως ντρίπλα ή να σταματήσει και να δώσει πάσα. Αλλιώς η μπάλα πηγαίνει στην αντίπαλη ομάδα. Κάθε αγώνας διαρκεί 4 περιόδους ίσης διάρκειας. Ανάμεσα στην 1η και τη 2η, καθώς και ανάμεσα στην 3η και την 4η, μεσολαβεί διάλειμμα 2 λεπτών. Ανάμεσα στην 2η και την 3η, υπάρχει διάλειμμα 15 λεπτών, το λεγόμενο ημίχρονο. Κάθε προπονητής έχει το δικαίωμα να καλέσει τους παίκτες του στον πάγκο για να τους δώσει οδηγίες, τέσσερις φορές στον αγώνα. Αυτό λέγεται time-out και κατά τη διάρκειά του ο αγώνας διακόπτεται για 1 λεπτό, ενώ οι παίκτες συγκεντρώνονται στους πάγκους.
ΟΝΟΜΑ: Γεωργία Σ. Στ2
ΠΗΓΗ: http://el.wikipedia.org
Κίνδυνος αφυδάτωσης παιδιών στο σχολείο
Είναι αρκετές οι ώρες που περνάνε τα παιδιά στο σχολείο και μάλιστα αυτές τις ώρες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από νερό! Συμμετέχουν σε έντονες δραστηριότητες, τρέχουν και παίζουν με τους φίλους τους και επίσης, παρακολουθούν αρκετές ώρες μαθημάτων. Σχετική έρευνα όμως, αποκαλύπτει ότι η κατανάλωση νερού από παιδιά όταν βρίσκονται στο χώρο του σχολείο, είναι ανεπαρκής.
Σε ποσοστό:40% Απαγορεύεται το νερό στην τάξη
31% Περιορισμένη πρόσβαση σε νερό
29% Ελεύθερη πρόσβαση σε νερό – ενθαρρύνουν την ύπαρξη εμφιαλωμένου νερού στο θρανίο του μαθητή.
Η σωστή κατανάλωση νερού βοηθάει ιδιαίτερα τους μαθητές. Χαρίζει πνευματική διαύγεια και βελτιώνει τις επιδόσεις τους, ενισχύοντας τη μνήμη και τη συγκέντρωσή τους κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Η καθημερινή κατανάλωση νερού φροντίζει για τη σωστή ενυδάτωση των παιδιών χωρίς να παχαίνει (δεν περιέχει θερμίδες) και δεν βλάπτει τα δόντια.
Πηγή: EFSA (2008)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου