Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Παραδοσιακά τραγούδια του 1821


Τα κλεφτόπουλα

Μάνα μου,τα μανά μου τα κλεφτόπουλα
τρώνε και τράγουδανε
άιντε πίνουν και γλεντάνε.
Μ' ένα μικρό,ενά μικρό κλεφτόπουλο
δεν τρωεί δεν τραγουδάει
αμ' δεν πίνει δεν γλεντάει
Μον' τ ' άρματα μον' τα άρματα του κοιταζέ
του ντουφεκιού του λέει
Γειά σου Κίτσο μου λεβέντη.
Τούφεκι μου τουφέκι μου περήφανο
σπαθί ξεγύμνωμένο
μια χαρά ' σουν το καημένο.
Πόσες φορές ποσές φορές με γλύτωσες
απ' του εχθρού τα χέρια
κι απ' των Τούρκων τα μαχαίρια.
-Έχε γεια καημένε κόσμε
Έχε γεια καημένε κόσμε
έχε γειά γλυκειά ζωή, έχε γειά γλυκειά ζωή
και συ δύστυχη πατρίδα
Έχε γειά παντοτινή,έχε γεια παντοτινή
Έχετε γεια βρυσούλες,λόγγοι,βουνά,ραχούλες
Στη στεριά δε ζεί το ψάρι
ουτ'ανθός στην αμμουδιά,ουτ' ανθός στην αμμουδιά
κι οι Σουλιώτισσες δεν ζούνε
δίχως την ελευθερία,δίχως την ελευθερία
Έχετε γεια βρυσούλες,λόγγοι,βουνά,ραχούλες
Σαν να παν σε πανηγύρι
σ'άνθισμένη πασχαλιά,σ'άνθισμένη πασχαλιά
μες τον άδη κατεβαίνουν
με τραγούδια με χαρά,με τραγούδια με χαρά
Έχετε γεια βρυσούλες,λόγγοι,βουνά,ραχούλες(2)
-Ένα παλικάρι είκοσι χρονών
Ένα πάλικάρι είκοσι χρονών(2)
άρματα του δώσαν για τον πόλεμο(2)
Πολεμό δεν βρήκε πίσω γύρισε(2)
στα μισά του δρόμου νεροδίψασε(2)
Κι έσκυψε να πιεεί νερό στο Γιούλ-μπακτσέ
μα εκεί μια σφαίρα τον ελάβωσε(2)
Πάνε πες της μάνας μου της βαβόγριας(2)
και της αδελφής μου της καλόγριας(2)
Θέλει ας βάλει μάυρα θέλει ας παντρευτεί(2)
Μένα με σκοτώσανε στο Γιούλ-μπακτσέ(2)


Ελένη Α. Στ1

Δεν υπάρχουν σχόλια: