Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΚΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ


  •  Το σώμα μας έχει ανάγκη από τροφή για να ζήσει, και μας τη ζητάει μέσα από την πείνα, τη λιγούρα, την όρεξη για γλυκό ή για αλμυρό.
  •  Όσο πιο σπάνια τρώμε μέσα στην ημέρα τόσο πιο έντονη πείνα νιώθουμε όταν καθόμαστε στο τραπέζι να φάμε και τόσο πιο πολύ τρώμε τελικά.
  •  Γι’ αυτό θα πρέπει να τρώμε συχνά μέσα στην ημέρα για να παίρνουμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε τη στιγμή που την έχουμε ανάγκη.
  •  Μέσα από την τροφή, εκτός από ενέργεια, παίρνουμε και πολλά θρεπτικά συστατικά, τα οποία συνδυάζονται με ξεχωριστό τρόπο μέσα στον οργανισμό μας, με σκοπό να είμαστε υγιείς και δυνατοί.
Αλλά τι ακριβώς είναι τα θρεπτικά συστατικά;
  • Τα θρεπτικά συστατικά είναι  οι απαραίτητες για το σώμα μας ουσίες που βρίσκονται μέσα μας και αυτές είναι:                     
  
  • Υδατάνθρακες
Οι υδατάνθρακες, που δίνουν ενέργεια στο σώμα και στο μυαλό μας, βρίσκονται στα μακαρόνια, στις πατάτες, στο ρύζι, στο αλεύρι -δηλαδή στο ψωμί-, στα φρούτα και στους χυμούς, στο μέλι, στη ζάχαρη και αλλού.



  •  Πρωτεΐνες
Οι πρωτεΐνες, που βοηθούν να έχουμε ένα γερό και δυνατό σώμα, βρίσκονται στο κοτόπουλο, στο κρέας, στο ψάρι, στο αυγό, στο τυρί, στο γάλα, στο γιαούρτι κι αλλού.




  • Λιπαρά
Τα λιπαρά, που μας δίνουν ενέργεια και υγεία. Προσοχή, όμως! Επειδή είναι πολύ νόστιμα, δεν πρέπει μα καταναλώνουμε πάρα πολλά, γιατί τότε αποθηκεύονται στο σώμα μας σαν «παχάκια»! Σπουδαία λιπαρά είναι το λάδι-ελαιόλαδο, σπορέλαιο κτλ., το βούτυρο και οι ξηροί καρποί. Και τέλος:


  • Βιταμίνες
Οι βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που μας δίνουν υγεία και ομορφιά. Για παράδειγμα, έχουμε:
 
Τη βιταμίνη C, που βρίσκεται στα φρούτα στους χυμούς και στις σαλάτες.
Τη βιταμίνη Ε, που βρίσκεται στο ελαιόλαδο και στους κηρούς καρπούς.
Τις βιταμίνες Β, που βρίσκονται στο κρέας, στα γαλακτοκομικά, στα αυγά.


Απ’ το 3ο Πειραματικό Σχολείο.
Μαζί με το ΣΤ`2
Συμβουλές παίρνουμε φίνες
Για τις φίλες μας τις βιταμίνες!

Σημαντικά ανόργανα συστατικά είναι: Το ασβέστιο και ο φώσφορος, που μας βοηθούν να ψηλώσουμε και να έχουμε γερά κόκαλα, και βρίσκονται στο γάλα, στο τυρί και στα ψάρια.

Ο σίδηρος ενισχύει το αίμα μας και βρίσκεται στο μοσχαρίσιο κρέας, στις φακές και στο σπανάκι.
Καλό είναι η διατροφή μας να βασίζεται κατευθείαν από τη φύση. Δηλαδή, τα γαλακτοκομικά, τα δημητριακά, τα ψάρια και τα κρεατικά. Οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά.

Μαρία Ουζ.
Στ 2  

Δεν υπάρχουν σχόλια: