Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΕΡΓΑ

΄Εργα του Αισχύλου :

-       Πέρσαι [472 π.Χ.]
-       Ικέτιδες [463π.Χ.]
-       Επτά επί Θήβας [467 π.χ.]
-       Προμηθέας δεσμώτης
-       Ορέστεια [458 π.Χ.]
-       Αγαμέμνων
-       Ευμενίδες
-       Χοηφόροι
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ


ΠΕΡΣΕΣ :  το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου. Αντλεί τη θεματολογία του από ιστορικά γεγονότα  και αναφέρεται στην οδύνη των Περσών όταν πληροφορήθηκαν  την  ήττα τους στη Σαλαμίνα.

ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ: η τραγωδία αυτή βασίζεται  στο μύθο των διδύμων αδελφών Ετεοκλή και Πολυνείκη που ήταν παιδιά του Οιδίποδα και της Ιοκάστης. Σύμφωνα μ’αυτόν, τα δυο αδέλφια συμφώνησαν να κυβερνούν εναλλάξ  τη Θήβα. Ο Ετεοκλής όμως αρνήθηκε να παραδώσει το θρόνο στον αδελφό του κι έτσι ο Πολυνείκης οργάνωσε  εκστρατεία εναντίον του και εναντίον της Θήβας, μαζί με άλλους έξι βασιλείς. Σ’αυτή τη  μάχη νίκησαν οι Θηβαίοι, αλλά τα δυο δίδυμα αδέλφια σκοτώθηκαν. 

ΙΚΕΤΙΔΕΣ :  εξιστορεί την ικεσία των Δαναϊδων  και του πατέρα τους προς την πόλη του Άργους, για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο με τους γιους του Αιγύπτου. Αποτελεί ύμνο προς τη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια της γυναίκας.

ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ : σ’ αυτό το έργο περιγράφεται η επιστροφή του νικητή των Ελλήνων  και η δολοφονία του από τη γυναίκα του την Κλυταιμνήστρα και του συντρόφου της Αιγίσθου.

ΧΟΗΦΟΡΟΙ :  αφηγείται το φόνο της Κλυταιμνήστρας και του Αιγίσθου από το γιο του Αγαμέμνωνα, Ορέστη. Ο Ορέστης, έχοντας τη συμπαράσταση της αδερφής του, παίρνει εκδίκηση για το θάνατο του πατέρα του σκοτώνοντας τη μητέρα του. Γίνεται έτσι μητροκτόνος.

ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ :  ο μητροκτόνος Ορέστης, καταφεύγει στο ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς και ζητάει τη βοήθεια του θεού Απόλλωνα. Εκεί τον καταδιώκουν οι Ευμενίδες και θέλουν να τον τιμωρήσουν για τη δολοφονία της μητέρας του. Ο Ορέστης φεύγει και πηγαίνει στην Αθήνα όπου παρακαλεί τη θεά Αθηνά να τον συγχωρήσει. Η θεά Αθηνά  τελικά κατάφερε να  ηρεμήσει τις Ευμενίδες.

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ : ο Tιτάνας Προμηθέας είχε κλέψει τη φωτιά από τους θεούς με κάποιο τέχνασμα και είχε προσφέρει αυτό το ανεκτίμητο δώρο στους θνητούς αψηφώντας απόλυτα το Δία, που στην πραγματικότητα σχεδίαζε να εξαλείψει τελείως το ανθρώπινο γένος. Γι' αυτήν τη ματαίωση των σχεδίων του, όσο και για την κλοπή της φωτιάς, ο Προμηθέας έχει επισύρει την οργή του Δία, που τον τιμωρεί τώρα δένοντάς τον με αλυσίδες στην κορυφή του Καυκάσου.


ΙΩΑΝΝΑ Ρ. ΣΤ΄2

Δεν υπάρχουν σχόλια: